مشاهده راه کار های پیامکی
 

 
پیامک به عنوان رسانه‌ای مستقل!

آیا می‌دانید بر اساس آخرین تحقیقات، تقریبا 100% پیامک‌های تبلیغاتی خوانده می‌شوند!

بر اساس تحقیقات، تأثیر SMS تبلیغاتی ۵ برابر بیشتر از Direct Marketing یا تبلیغات به صورت مستقیم می باشد!

۸۱% شرکت‌های بزرگ دنیا برنامه‌های گسترده‌ای برای استفاده از Mobile Marketing دارند.

با پيشرفت روزافزون فن‌آوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي، تلفن همراه نيز جهش چشمگيري داشته و صرفاً به عنوان ابزار مكالمه مورد بهره‌برداري قرار نمي‌گيرد. بلكه با تكيه بر سرويس‌هاي ارزش افزوده به ارائه خدمات بي‌شماري پرداخته و پاسخگوي بسياري از نيازهاي اطلاعاتي شده است.

 

نمونه‌هایی از موارد کاربردی :
 

مدارس
ارتباط مستمر بین اولیاء و آموزشگاه
اطلاع از آخرین وضعیت درسی
اطلاع از غیبت و تاخیر دانش آموز
ارسال پیام تبریک روز تولد دانش آموزان و همکاران به صورت خودکار
ارسال پیام‌های مشاوره‌ای به اولیاء با توجه به رفتارهای دانش آموز (بیش فعال، نخبه، تنبل، کم هوش واعلام تعطیلی مدارس به دلیل بارش برف، آلودگی هوا و
اطلاع رسانی بابت جلسات همکاران
ارتباط دو سویه بین دانش آموزان و آموزشگاه
ارسال پیشنهادات و انتقادات
برگزاری مسابقه پیامکی (قرعه کشی و تعیین برنده ها در کمتر از یک ثانیه) به صورت خودکار
آموزش زبان و مفاهیم لغات
ارسال پیام‌های مناسبتی به صورت خودکار (عید نوروز - ایام محرم - ماه مبارک رمضان - دهه فجر)
نظرسنجی از عملکرد معلمین و کادر آموزشی
اعلام زمان توزیع کارنامه دانش آموزان به والدین
اعلام زمان شروع ثبت نام و فعالیت‌های فوق برنامه
اعلام زمان برگزاری آزمون‌های مهم

و ..
تشکل‌ها، اصناف و اتحادیه‌ها
  ارتباط مستمر بین اعضاء و اطلاع‌رسانی جهت تشکیل مجامع عمومی
  اطلاع رسانی بابت اخبار جدید
  اطلاع رسانی بابت نرخ‌های جدید صنف
اطلاع رسانی جهت اعلام وضعیت صدور جوازهای متقاضیان
ارسال پیام‌های تبریک و تسلیت و مناسبت‌ها به اعضاء
دریافت انتقادات و پیشنهادات
دریافت شکایت از مشتریان با ارسال کد واحد صنفی
اطلاع رسانی سریع جهت هشدار به واحدهای صنفی و معرفی کالاهای تقلبی و روش‌های شناخت آن
بالا بردن سطح علمی و کاربردی مخاطبین
اعلام واحدهای صنفی یا اعضای برتر درهر ماه و معرفی آن به دیگر اعضاء
معرفی اتوماتیک اعضای مجاز، در صورت درخواست مشتری
معرفی اتوماتیک مراحل اخذ مجوز به مخاطبین (در صورت درخواست آنان)
اطلاع رسانی به واحدهای پلمب شده و مراحل فک پلمب
و ...
نشریات
   دریافت سوژه و عناوین مورد علاقه خوانندگان برای چاپ در شماره بعدی
   دریافت مطالب کوتاه و دل نوشته‌های خوانندگان برای چاپ
   اعلام فرارسیدن زمان تمدید اشتراک
 
  ترغیب علاقمندان نشریه برای خواندن شماره بعدی از طریق ارسال عناوین مطالب نشریه کمی پیش از انتشار آن
اعلام انتشار و زمان توزیع شماره جدید به خوانندگان
برگزاری مسابقه پیامکی: طرح سؤال در مجله یا نشریه یا روزنامه و گرفتن پاسخ و قرعه کشی از طریق نرم‌افزار
برگزاری نظرسنجی پیامکی
ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت‌ها
جذب اسپانسر مالی و کسب درآمد (ارسال پیامک جهت دعوت از شرکت‌هایی که می‌توانند به عنوان اسپانسر نشریه شما عمل نمایند)
ارسال اخبار به شهروندان
صندوق پیامک‌های مخاطبان برای بخش خبرنگاران - مدیرمسئول - سردبیر
ارسال اخبار فوری - اخبار سراسری - اخبار محلی - خلاصه خبر
ارسال اخبار هر بخش با استفاده از ماژول پاسخگویی خودکار (مثلاً بخش اجتماعی - ورزشی و ...)
ارسال جواب جداول مطرح شده در روزنامه‌ها و نشریات
ارسال قیمت‌های سهام - ارز - سکه

و 

مراکز مذهبی،مساجد و هیئت‌ها
آگاهی به مخاطبین در خصوص مراسم و فعالیت‌های مسجد یا هیئت
اعلام برنامه‌های هیئت و مسجد در مناسبت‌های مختلف
ارسال پیامک به صورت زمانبندی برای شرکت در جلسات از قبل تعیین شده
پاسخگویی خودکار ۲۴ ساعته در خصوص نحوه و زمان برگزاری مراسم و مناسبت‌ها - به طور مثال با ارسال عدد ۱ به سامانه، برنامه هفته جاری برای شما ارسال می‌گردد
پیام تبریک تولد به اعضای کانون مساجد

و ...

نمایندگی های فروش خودرو
  اطلاع رسانی از جدیدترین روش‌های فروش محصولات به مشتریان
  اطلاع رسانی در مورد شرایط اعطای تسهیلات تخفیف ویژه
  ارسال پیامک برای تاریخ رسید دعوتنامه تحویل خودرو یا اعلام تاریخ تحویل خودرو به مشتری
  ارسال پیامک با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی
انجام طرح نظرسنجی در مورد خدمات ارائه شده در نمایندگی در خصوص مواردی همچون گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش
ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات پیامکی
منشی آنلاین و پیامکی برای پاسخگویی به سؤالات متداول مشتریان
پاسخگوی ۲۴ ساعته در مورد خرید نقدی و به روز هر مدل خودرو
نمایندگی بیمه
  ارسال پیامک خودکار در خصوص پایان بیمه‌نامه
  اعلام خودکار سررسید بیمه به بیمه‌گذار
  ارسال پیام تبریک به مناسبت‌های خاص به مشتریان
  اطلاع رسانی به بیمه‌گذاران در مورد خدمات جدید بیمه‌ای
اطلاع رسانی به بیمه‌گذاران در مورد خدمات جدید بیمه‌ای
ارتباط دو طرفه با بیمه‌گذار و دریافت پیشنهادات و نظرات آنان
آگاهی بیمه‌گذاران از وضعیت بیمه خود در هر لحظه از شبانه روز
برگزاری نظرسنجی و مسابقات بیمه‌ای
ارسال پیامک تبلیغاتی
ارسال پیامک برای گروه خاص از بیمه‌گذاران
ارسال پیامک برای منطقه‌ی خاص
ارسال پیامک برای یک صنف خاص

و ...

 

صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی
  معرفی خدمات بانکی به مشتریان، سیستم پاسخگویی خودکار
  اعلام نرخ های سود برای اطلاع به مشتریان
  اعلام حضور مشتریان در خصوص تکمیل مدارک
ایجاد بخش نظرسنجی در مورد خدمات ارائه شده یا نحوه برخورد با ارباب رجوع و 
صندوق انتقادات و پیشنهادات
ارسال پیامک به مناسبت‌های ملی و مذهبی
ارسال پیامک خودکار تبریک تولد به مشتریان و پرسنل
اعلام قدردانی و تشکر از مشتریان بابت افتتاح حساب
اعلام دیرکرد قسط وام یا سررسید وام‌ها
اعلام تراکنش‌های انجام شده از طریق پیامک
اعلام وارد شدن به اینترنت بانک و انجام تراکنش‌های مالی از طریق پیامک
مراکز دولتی
  انتشار اخبار سازمان (بازدید استاندار محترم و هیئت همراه از سازمان، فردا ساعت ۹ صبح.)
  دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارش‌های مردمی
  فراخوان مراسم و همایش‌های علمی، فرهنگی و ...
مثال :‌نظر شما درباره نحوه پاسخگویی کارکنان سازمان چیست؟ ۱- خیلی خوب ۲- خوب ۳- متوسط ۴- ضعیف)
ارسال پیام تبریک، تهنیت و تسلیت مناسبت‌ها
ارسال پیام‌های انگیزشی به کارکنان
اعلام میزان حقوق یا میزان پاداش درنظر گرفته شده آخر ماه برای کارمندان قبل از تحویل فیش
اعلام خدمات خاص برای کارمندان نمونه با توجه به نظر خود کارمندان
اعلام جلسات مدیران از طریق پیامک با امکان قابلیت گزارش‌گیری در مورد رسیدن یا نرسیدن پیامک به موبایل مد نظر
فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و اصناف کوچک

  در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد.

مطالعات نشان می‌دهد هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان قبلی است، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره    

  مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود. در اغلب سمینارها و کارگاه‌های آموزشی و مقالات بر مشتری مداری تأکید می‌شود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه

  نمی‌گردد.
پیام کوتاه تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان فعلی است.

تکنیک‌های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:

1- هنگام صدور فاکتور برای مشتری شماره تلفن همراه وی را ثبت کنید تا فرآیند مشتری مداری آغاز شود.

2- چند دقیقه پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می‌شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید.

3- عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید.

4- لیست کالاهای جدیدی که عرضه می‌کنید را به همراه تخفیفی که در نظر گرفته‌اید از طریق پیام کوتاه برای مشتری ارسال کنید. این کار مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب می کند.

5- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت‌های مختلف به مشتری نشان دهید با او احساس مشترکی دارید.

6- هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر می‌گیرید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.

آزانس های مسافرتی و سامانه پیام کوتاه

  امروزه رضایت مشتری از خدماتی که دریافت نموده است کافی نیست، مشتری باید وفادار شود.

وفاداری بدان معناست که مشتری بدون هیچ گونه تشویقی برای دریافت خدمات جدید

  برانگیخته و مشتاق باشد و زمانی حس وفاداری شکل می گیرد که رابطه مشتری و فروشنده دارای ارزش دو طرفه باشد بدان معنا که هر دو سود ببرند.
  مشتری وفادار، نقش تبلیغات زنده را بازی می‌کند، فروشنده را تمجید می‌کند و او را به دیگران پیشنهاد می دهد. اما ارائه خدمات مطلوب به تنهایی نمی تواند وفادار ماندن مشتری را   

  تضمین کند زیرا قیمت رقابتی و تبلیغات همواره وی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای وفادار سازی مشتری بایست در کنار ارائه خدمت احساسات و علایق وی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از ساده‌ترین راه‌کارهای وفادارسازی مشتریان، ارسال پیام کوتاه در طول دوره ارائه خدمت به وی و پس از آن است. در یک آژانس مسافرتی مشتریان وفادار هستند که با حضور خود یا تشویق دیگران، تورها را پر می‌کنند.

1- هنگام ثبت نام یا صدور بلیط، شماره تلفن همراه مسافر را بگیرید تا همسفر پیامکی او شوید.

2- چند ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامی به مسافر، ساعت حرکت و محل حضور وی را یادآور شوید.

3- چند دقیقه پس از حرکت برای مسافر پیامی ارسال کرده و برای او سفر خوشی آرزو کنید.

4- اندکی پس از رسیدن مسافر به مقصد با پیامک به او خوش آمد بگویید.

5- در طول برنامه‌های تور و متناسب با محل‌های مختلف، برنامه‌ها را به اطلاع مسافر برسانید.

6- پس از مراجعت مسافر به شهر خود، با ارسال پیامی از همراهی او در سفر سپاسگزاری کرده و میزان رضایت وی را جویا شوید.

7- در بازه‌های زمانی مختلف، تورهای جدید را به همراه تخفیفی که در نظر گرفته‌اید، به اطلاع مشتریان قبلی برسانید.

8- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت‌های مختلف به مشتریان قبلی نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.